משמורת ילדים וזמני שהות

משמורת משותפת

בשנים האחרונות הגישה הרווחת בדיני המשפחה בישראל הנה קביעת משמורת משותפת ואחריות הורית משותפת בקרב הורים גרושים. על פי גישת משרדנו, מתוך ראיית טובת ובריאות הילד, ניהול המאבק המשפטי בין ההורים בנושא משמורת וזמני שהות יש לעשות באופן אשר יביא לפגיעה המינימלית בילדים וככל האפשר – לא יפגע בהם כלל. זמני השהות צריכים להיעשות תוך התחשבות בצרכיו של הילד, יכולותיו ופניותו של כל הורה. בהובלת תיקי משמורת משרדנו נוקט במידה רבה של רגישות, תוך הבנה של נפש האדם והצגת העובדות והטענות בצורה נכונה, בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

ניכור הורי

תסמונת הניכור ההורי היא תופעה המתקיימת לעתים במסגרת הדיון על משמורת הילדים, לפיה הילד או הילדה מסרבים לקיים קשר, במידה כזו או אחרת, עם אחד ההורים, כאשר אין צידוק לכך, בדרך כלל כתוצאה מהסתה ישירה או עקיפה הנעשית ע"י ההורה השני. לאורך השנים משרדנו ייצג בשלל הליכים של ניכור הורי, כשצוות המשרד מיומן ובקיא בספרות ובפסיקה בתחום הניכור ההורי, מומחה בהגשת בקשות המסייעות להורה השרוע במצב של ניכור הורי ובעל ידע וניסיון רב בהובלת תיקים רגישים אלו. 


חטיפת ילדים

האמנת האג בדבר ההיבטים האזרחיים של חטיפה בינלאומית של ילדים, אשר נקלטה במשפט הישראלי בחוק אמנת האג (החזרת ילדים חטופים) התשנ"א-1991, נועדה להבטיח כי ילד אשר התגורר כדרך קבע בישראל ונלקח על ידי אחד מהוריו מחוץ לגבולות במדינה ללא הסכמתו של ההורה האחר, יוחזר למדינה מהר ככל האפשר. בית המשפט המוסמך לעניין החזרת ילדים חטופים לפי האמנה הוא בית המשפט לענייני משפחה בלבד. לאורך השנים, משרדנו הוביל בהצלחה מאבקי השבת ילדים אשר נחטפו ע"י אחד מהוריהם וזאת בזכות המיומנות בניהול הליך מיוחד ומזורז זה המתנהל בבית המשפט בארץ או בחו"ל.

צרו איתנו קשר

משרדנו חרט על דגלו לחתור למשא ומתן מכובד והוגן בטרם הכניסה להליכים משפטיים ואף בעת קיומם של הליכים, כשהנסיבות מאפשרות זאת. אולם במידה והמאבק המשפטי הינו בלתי נמנע, משרדנו עושה שימוש בטכניקות חקירה וניהול תיקים שפיתח, המבוססות על ידע רב-תחומי וניסיון רב שנים.