הסכם בין יורשים

הסכם בין יורשים

ככלל, החוק הישראלי אוסר על עריכת עסקאות בירושתו העתידית של אדם. עם זאת, יורשים על פי דין או על פי צוואה רשאים לשנות את אופן חלוקת העיזבון ביניהם, באמצעות הסכם בין יורשים, כך שחלוקת העזבון תהיה שונה מהחלוקה לפי צו הירושה או בהוראות הצוואה – כל עוד לא חולק העזבון.

הסכם בין יורשים חייב להיערך בין היורשים עצמם בכתב. ישנם מקרים בהם צוואות נערכות על ידי מי שאינם אנשי מקצוע מומים בתחום דיני הירושה או שנערכות על ידי המצווה עצמו מבלי להיעזר בבעל מקצוע. במצבים אלו, כמו גם במצב כאשר אין צוואה ומוגשת בקשה למתן צו ירושה על פי דין, החלוקה של נכסי העזבון תהיה כך שכל יורש מקבל מנה (אחוז מסויים) מנכס מקרקעין ולאחר מכן יהיה צורך במכירתו על ידי הליך של פירוק שיתוף במקרקעין ולעתים גם יהיה צורת במינוי כונס נכסים שיוציא את המכירה אל הפועל. 

מאחר שבהחלטה לבצע הסכם בין יורשים נלקחים, בדרך כלל, שיקולי מיסוי, יש לערוך הסכם שכזה בזהירות יתרה. כינוס היורשים להבאתם להסכמות לעניין אופן חלוקת הנכס היא לעתים הדרך הנכונה על חלוקת העזבון כך שלא יחול מיסוי ולא יהיה צורך במכירת הנכס או הנכסים. 

צרו איתנו קשר

משרדנו חרט על דגלו לחתור למשא ומתן מכובד והוגן בטרם הכניסה להליכים משפטיים ואף בעת קיומם של הליכים, כשהנסיבות מאפשרות זאת. אולם במידה והמאבק המשפטי הינו בלתי נמנע, משרדנו עושה שימוש בטכניקות חקירה וניהול תיקים שפיתח, המבוססות על ידע רב-תחומי וניסיון רב שנים.